Forstudie: iPad som en pedagogisk enhet

I påvente av norsk lansering av iPad og planlegging av prosjektet, jobbet masterstudent ved NTNU Henrik Valstad med å se på tidligere erfaringer med bruk av iPad som en pedagogisk enhet. Han hentet inn data fra ulike kilder og med bakgrunn i dette jobbet han frem en rapport. Her er noe av det han skriver om innholdet i rapporten (som er på engelsk):

The key findings in this paper is that the iPad has great pedagogical potential, yet there exists little information on how this potential is utilized as many pilot projects are still in their early phases of deployment. Technology has been used in Norwegian schools for years, however the amount of use various enormously and both students and teachers report they find the use of and the educational material presented on computers antiquated and boring. There has been a shortage of integration between the school curriculum and technology, and it has often been each teacher’s own decision to the extent technology is used in education. The iPad with its “micro-mobility”- features can bridge the gap between the school curriculum and technology as long as it is used where appropriate.

Spørsmålsom blir forsøkt besvart i rapporten er blant annet:

  • Hvilket pedagogsik potensial har en iPad?
  • Styrker og svakheter med bruk av iPad i forhold til en normal klasseromssituasjon?
  • Hvilke erfaringer finnes rundt bruk av iPad i klasserommet?
  • Vil en måtte foreta justeringer/tilpassninger til den norske skolen?

Hele rapporten kan du lese/laste ned her!

Advertisements

3 thoughts on “Forstudie: iPad som en pedagogisk enhet

  1. Tilbaketråkk: Tweets that mention Forstudie: iPad som en pedagogisk enhet | framsIKT -- Topsy.com

  2. Tilbaketråkk: Forstudie om bruk av iPad i skolen « IKT og skole

  3. Tilbaketråkk: Prosjektrapport: Introduksjon av iPad i videregående skole | framsIKT

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s