Prosjekter i medvind eller motvind? En studie av faktorer som påvirker etableringsfasen av et skoleutviklingsprosjekt

Torkild Svorkmo-Lundberg har skrevet sin master i skoleledelse om «Prosjekter i medvind eller motvind? En studie av faktorer som påvirker etableringsfasen av et skoleutviklingsprosjekt». Han har valgt prosjektet «framtidens klasserom» som studieobjekt, og oppgaven hans viser interessante funn om både etableringen av utviklingsprosjekter i skolen, men også om framtidens klasserom.

Torkild er en del av ledergruppen ved Charlottenlund VGS og er den som i det daglige følger opp framtidens klasserom ved skolen. Neste skoleår er han frikjøpt til prosjektet noen timer hver uke for å videreutvikle rommet.

Problemstillingen i denne masteroppgaven er knyttet til etableringsfasen av utviklingsprosjekter tilknyttet pedagogikk og bruk av digital teknologi i skolen:

Hvordan bidrar skoleledelsen til at prosjektet «Framtidens klasserom» etableres slik at det kan føre til endring i skolens pedagogiske bruk av digitale verktøy?

For å besvare problemstillingen har jeg formulert disse forskningsspørsmålene:
1. Hvilke oppfatninger har aktørene om etableringen av «Framtidens klasserom», og hvilke spenningsforhold er det mellom dem?
2. Hvordan ledes etableringen av prosjektet?

Oppgaven hans kan du laste ned her:

Torkild Svorkmo-Lundberg: Prosjekter i medvind eller motvind? En studie av faktorer som påvirker etableringsfasen av et skoleutviklingsprosjekt.

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s